על שחרור, שליטה והשתדלות \\ הרב אריאל שחר

    הרב אריאל שחר No Comments on על שחרור, שליטה והשתדלות \\ הרב אריאל שחר

    מחשבת הפרשה | "הרגע הזה, שאתה משקר את עצמך"

    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר" מדוע התורה מדגישה את דברי פרעה, כל מילה בתורה יש בה קדושה ונדרשים עליה טילי טילים של מדרשים והלכות, אם כן למה התורה כותבת את כל דברי פרעה?

    קבלה בידינו מהקדמונים, כי אם אדם שומע דבר מה מאדם אחר, הרי שמשמים מכוונים את הדברים אליו, גם אם הדובר שונא או טוען זאת במקרה או בחוסר הבנה, כללו של דבר: אם יש למישהו טענה כלפיך, יש ממש בדבריו, ועליך לעשות חשבון נפש ובדק בית.

    קושי השעבוד במצרים היה קשה מנשוא, פיזית ומנטלית, פיזית עבודת פרך קשה מאד, ומנטלית היה קשה לעבדים במצרים שיום אחד תפסק העבדות, חומות מצרים והכשפים שעשו המצרים הגבילו את העבדים מלברוח ממצרים, מסיבה זו היה קשה להאמין כי גאולת מצרים אכן תתקיים.

    אלו הם 'דברי שקר' שפרעה הזכיר, דבריו מרמזים על חוסר האמונה השלימה של בני ישראל במצרים, נכון שהצעקה של בני ישראל אל ה' באה מתוך תפילה ותחנונים אמתיים, אך כח אמונה של עם ישראל להאמין באמת כי הקב"ה יכול לגאול ממצרים, היה חסר קורטוב של שלמות באמונה התמימה.

    אנחנו אכן מאמינים באמונה שלימה שהכל מהקב"ה, והוא הכל יכול, אך לפעמים אנחנו לא מרפים וחושבים שהכל בשליטתנו, כך קורה לנו שאנחנו יוצאים מגדר ההשתדלות כאשר אנחנו עושים זאת יותר מגדר הרגיל.

    זה נכון גם בשאר תחומי החיים, לפעמים אנחנו מרמים את עצמנו מהסיבה הפשוטה, חיי הנוחות והעצלות אולי קורצים יותר, אבל אם נדע כי הזריזות יכולה להיות ערך בסיסי בחיינו ללא שנדמיין שאנחנו משלמים על כך מחיר כבד, נספיק יותר ונעשה יותר.

    אם נתחזק באמונה יהיה קל לנו לחיות חיים נוחים יותר, לשחרר, להרפות, ולהשליך יהבנו על ה'.

    נכתב על פי משנתו של רבי צדוק הכהן מלובלין לפרשת שמות.



    0 תגובות